dilluns, 9 de març del 2009

Estic emprenyada

Estic molt enfadada. Però, de fet, fa mitja hora estava com un dia qualsevol al vespre. Una mica cansada, refredada, i acabant feines i més feines.
Estava buscant en un antic bloc meu un escrit sobre els meus alumnes, per tal que em servís d'inspiració per a un que em demanen els pares pel comiat de sisè. I com que ja no el tinc a la llista d'historial he teclejat el nom al Google, on evidentment surt tot. Per sorpresa meva, el tot, és tot.
Resulta que algú molt espavilat, el qual no tinc el gust de conèixer, ha copiat literalment un text meu per acompanyar una foto del seu Fotolog. Ara es veu que em plagien! Què apurada d'idees va la gent que no hagin trobat a algú millor. No soporto als copions, als mentiders, als que roben les idees (per dolentes que siguin) dels altres...

11 comentaris:

Sergi ha dit...

Ostres, a més els fotologs no es poden comentar (si no tens fotolog) per cagar-te en la mare que el/la va parir. Això és una guarrada, la veritat, i ho has descobert per casualitat, a saber quantes coses més així es fan sense citar l'autor.

Anònim ha dit...

Has pensat protegir-te amb una llicència? Per a noves creacions, vull dir.

ÀnimaAlada ha dit...

xexu, he aconseguit el seu mail, però millor que no us reproduiexi la seva resposta... la conclusió era que ell escrivia el que li donava la gana.

josepmanel, les meves creacions, i més les d'aquesta última època, acostumen a ser una caqueta, no ens enganyem. No sóc una bona escriptora (tampoc pretenc ser-ho) i els meus textos no tenen res d'especial. El que em sap greu és el fet, i més, sobretot ara, les maneres.
Per a mi els meus escrits són una manera molt personal de buidar el pap, i veure els meus sentiments en mans d'algú que ni conec... doncs no és plat de bon gust.
De què va això de la llicència?

Jordi Jordi ha dit...

Les llicències tampoc no et garanteixen res, però en principi s'hauria de citar l'autor si es cita un text. Tmabé hi ha altres restriccions, segons el tipus de llicència. Per blocs i creacions d'aquest estil, mira't aquests enllaços:

http://cat.creativecommons.org/llicencia/
http://ca.wikipedia.org/wiki/Creative_Commons

I si em permets un consell final, no perdis el teu temps emprenyant-te per això. No en trauràs res, i el teu temps és massa valuós.

Una abraçada.

ÀnimaAlada ha dit...

Tens raó, gràcies Jordi! petons.

Eloy ha dit...

Només plagien als bons, Alada, no als mediocres ;)

Jordi Casanovas ha dit...

un cop fet el mal, pren-t'ho pel costat bo algú ha pensat que una cosa que has escrit val la pena ser copiada.

Anònim ha dit...

Visita: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/deed.ca
És una pàgina que t'ofereix una llicència gratuïta per al teu blog. Jo en tinc una, no perquè em crega la pera en pot, sinó perquè tampoc em fa gràcia veure que algú aprofita el que jo pense sense permís.
T'has plantejat dir qui és el plagiador i que passe la vergonya de no ser l'autor original dels seus posts? Fins i tot li ho podríem dir al seu blog.

ÀnimaAlada ha dit...

no és tracta de si el meu text era bo o no... més enllà de les paraules hi ha els sentiments. Sóc la primera en dir que no escric bé, per tant formo part dels mediocres.

Josepmanel, què arreglaria jo amb que se sabés el nom? Amb la contestació que em va donar a mi no crec que alguns comentaris li afectessin massa. I després del meu mail, només els "escollits" poden comentar el seu fotolog.

En fi, ja sabem que les noves tecnologies tenen també els seus inconvenients. Hauré de tornar a la llibreta de tota la vida! ;)

Gràcies a tots pels ànims, ja se m'ha passat una mica el mal humor!

Anònim ha dit...

animeta,
jo t'he plagiat alguna vegada, però ja se sap, les paraules maques avegades no són tant del que les escriu com del que les necessita.

em perdones?

vladimir

ÀnimaAlada ha dit...

què t'empatolles? tu no m'has plagiat!